Technician, Technical Support

Responsibilities
 
- Responsible for providing telephone/email/ social media and remote diagnostic technical support of desktops, portables, peripherals and software custom or off the shelf software – industry or proprietary.
- Answers questions about installation, operation, configuration, customization, and usage of assigned products.
- Responsible for following defined policies & procedures (e.g verifies warranty entitlement, etc).
- Applies diagnostic techniques to identify problems, investigate causes and recommend solutions to correct failures.
- Documents problems in the support solution database for diagnostics and solution implementation.
 
Essential Requirements
 
- High School Diploma (completed)
- Call center experience.
- Working Knowledge of computer products.
- Advanced English skills, 90% verbal and written
- Strong organizational and problem solving skills.
- 1+years on technical support or customer service experience.
 

Desirable requirements
 
- Associates degree, technical college or some college course work preferred.
- Strong telephone etiquette skills
- Good knowledge of Technology products
- Experience managing customers and customer problems

Heredia, Heredia, San Francisco
Soporte técnico / Atención al cliente
Secundaria
Tiempo completo
1 - 2 años
Español: NativoInglés: Intermedio superior (B2)
Conocimientos técnicos
MS Word, MS Excel, MS Outlook, Windows 7/8/10
Titulo de bachillerato del Colegio, Cedula, Hoja de Delincuencia, constancias laborales

Dell Costa Rica, S. A.

Dell Costa Rica es el centro de contacto para servicio a clientes usuarios de la línea de productos Alienware, cuya tecnología es especializada en edición audiovisual y particularmente de video juegos.

La operación en Dell Costa Rica, se enfocó en proveer el soporte técnico y servicio postventa y de actualización de equipos exclusivamente de la línea Alienware, en los mercados de U.S.A. y Canadá. Mientras que los procesos administrativos de soporte fueron asignados a las correspondientes áreas en otros instalaciones de la región, tales como Panamá y México. La integración de Alienware a Dell tomó forma definitiva en 2009 con la especialización en soporte técnico.

La operación está organizada en torno a contacto telefónico por parte del cliente (inbound calls) y el consiguiente manejo de casos por parte de nuestros agentes de servicio, cuyo título es Asociados de Soporte Técnico al Cliente Bilingues.

alexandra_ocampo@dell.com
http://jobs.dell.com
Zona Franca America, Del Mall Real Cariari, 600 mts. Norte, Calle La Rusia, Heredia
, San Francisco , Heredia, Heredia
Costa Rica